Choď na obsah Choď na menu

Minecraft Recenzia

O čo vlastne ide?

Minecraft je indie sandboxová hra, indie znamená, že je vytváraná malým nezávislým štúdiom a sandbox je typ hry, v ktorej ide v podstate čokoľvek - hlavne sa jedná o tvorbu nových vecí (jedna z ďalších sandboxových hier je napríklad Garry 's mod.

V tejto hre hlavný cieľ nie je definovaný, dôležité ale je si postaviť s vyťažených surovín domček, v ktorom strávite noc, aby ste sa vyhli útokom nepriateľských kreatúry, napríklad uslintaných zombíkov, desivých kostlivcov, odporných pavúkov alebo syčící Creeper (ak už hráte novú Betu 1.8 tak si dajte pozor na Endermana! Hlavne sa na neho nepozerajte). Ďalšou možnosťou v Minecraftu je výroba najrôznejších vecí, ako napríklad krompáče pre lepšiu kutání, meče alebo luku pre lepšiu sebaobranu prípadne lov, sekerky pre sekanie stromov, vozíčku, kvôli lepšiemu cestovanie alebo mapy, aby ste sa nestratili.

Enderman

Prvý deň v Minecraftu

Hneď po zapnutí Minecraftu a načítanie vašej prvej mapy, by ste sa mali rozpozerať veľmi rýchlo pretože počas ôsmich pozemských minút padne noc a stvory začnú vyliezať zo svojich dier, preto si ako prvú vec nasekajte (ešte holými rukami) pár stromov, aby ste mali drevo, zo dreva si vytvorte Craft Board - to je vec, ktorú budete používať veľmi často na výrobu ďalších predmetov, ako ďalšia vec si vyrobte prvý krompáč (zatiaľ drevený) v uvedenom Craft Boardu, pretože už sa pravdepodobne začína stmievať, v rýchlosti nasekajte niekoľko ďalších stromov a postavte si z neho primitívne prístrešok a zaklincujte sa v ňom - ​​odporúčam nechať v stene malú dieru o veľkosti jedného bloku hneď pri zemi, pretože tým nič nepreležia, ale vy budete vedieť, či už je ráno. Ráno vylezte zo svojho prístrešku a těžte, stavajte, preskúmajte a tvorte!

Kocky, veci a zvieratá (Blocks, items and mobs)

V Minecraftu existuje veľké množstvo kociek a vecí, z niektorých kociek vám vypadne surovina, ktorá je do spracovania nepoužiteľná, ako napríklad železo alebo zlato. Z niektorých kociek môžete tvoriť iné kocky, napríklad z piesku môžete vytvoriť v peci sklo. Vecí je v hre tiež veľa, napríklad nožnice na strihanie oviec a stromov alebo rybársky prút, vhodný pre chytanie rýb. Kociek je naozaj veľa a stále Mojang pridáva do hry nové, najpoužívanejšie a najľahší na vyťaženie je asi cobblestone (zlepenec), ktorý sa dá znovu pretvoriť na pekný stone (kameň), potom wooden planks (spracované drevo). V jednej z aktualizácií boli pridané zafarbené Cloth (vlny), ktoré možno niekto z vás pozná z Classic verzia Minecraftu, takže môžete stavať pekné farebné stavby. Okrem stavania môžete tiež farmařit, zasadiť si môžete napríklad obilie, cukrovú trstinu alebo kaktus, čoskoro pribudne možnosť si zasadiť aj melón (v Bete 1.8)

Minecraft FanMade Trailer

V hre sa tiež nachádza veľa mobov (zvierat a netvorov):

Z mobov môžete dostať veľa užitočných surovín, z ošípaných získate porkchop (bravčové), z kurčiat dostanete v Bete 1.8 kuracie mäso, z kráv si odnesiete kožu, ktorú môžete použiť na výrobu brnení, keď si skrotíte vlka, získate verného priateľa, zo zombíkov zatiaľ získate pokazené mäso, ktoré vás síce otrávi, ale pridá vám trochu bodov na počítadle hladu, z kostlivcov dostanete kosť, vďaka nej si môžete napríklad skrotiť psa, z pavúkov získate povrázok na výrobu luku, z creepra a ghasta vypadne strelný prach, z ktorého vyrobíte TNT, zo slim (slizu) vypadne slime ball (gulička slizu) použiteľný na výrobu sticky piestov a zo Zombie Pig Mana si odnesiete už cooked porkchop (propečný steak)

Biom a svet všeobecne

Hra teraz obsahuje niekoľko Biom: Púšte, lesy, savany, tajgy, pláne, tundry a dažďové pralesy ... Nových 8 Biom má byť pridané v Adventure updatu, zatiaľ poznáme len jeden: Biom s obriemu houbama, Biom sa líši len tým čo v nich nájdete - väčšinou ide o povrch, v tajgách je sneh a na púšti je piesok, v lesnom Biom rastie viac stromov ako napríklad na pláňach av močiaroch je veľa vody, líšia sa aj trochu tým čo vnich rastie, ale v mobech (zvieratách a nestvůrách) sa nelíši.

Celý Minecraft svet by mohol byť až 8x väčší ako Zem, čo nemáte šancu prejsť, svet sa generuje do takzvaných Chunky, Chunk je jednotka používaná v Minecraftu, zodpovedá 16x16x128 čo je 32 768 kociek. Cez masívny formát hra kontroluje celý svet, aby sa nemusel načítať celý, sú aktívne masívny formát iba vo vašej blízkosti. V Chunky môže, ale nemusí byť náhodne vygenerovaný dungeon, čo je miestnosť (najčastejšie podzemí, prístupná z nejakej jaskyne) vytvorená z cobblestonu (zlepence) a Moss cobblestonu (zlepence s machom), vo vnútri nájdete Mob Spawner, ktorý v dungeonu spawnuje potvory, ale keď ho zoberiete a položíte vy, spawnuje ošípané, aj tu nájdete chest (truhlu) obsahujúci predmety, ktoré nemožno inde nájsť alebo len s veľkými ťažkosťami.

Chyba Chunky

Prečo zaobstarať?

Možno si poviete "nie je to predsa len málo, keď to nemá žiadny príbeh ani poriadnu grafiku?"

Ale nie je, môžete si v hre postaviť čokoľvek chcete, pripojiť sa do multiplayeru, v ktorom si môžete zablbnúť s kamarátmi, Minecraft je veľmi často aktualizovaný a vývojári sú neustále v kontakte s komunitou, snaží sa priniesť oficiálnu podporu modifikácií a už dokonca niekoľko modifikácií zapracovali priamo do hry, obrovská komunita, ktorá sa stále rozrastá a prináša stále nové modifikácie a nápady a hlavne tá cena, v Česku Minecraft vyjde na cca 380Kč, čo je úplne neuveriteľné na hru s toľkými možnosťami a takú voľnosťou. Pre tých z vás, ktorí sa rozhodujú o kúpe odporúčam tento môj článok, kde sa touto témou zaoberám podrobnejšie.

Zhrnutie

Minecraft je úžasná hra s možnosťami, ktoré sú obmedzované len vašou fantáziou, už skoro inhalátor dôkladne multiplayerom, ktorý vás úplne pohltí, retro grafikou zase nadchne hráčov, ktorí si zahrali nejakú teraz už veľa starú legendárny kôstku, ako napríklad Space Invaders alebo pacman, pohltí aj hračičky, ktorí majú radi tvorenie najrôznejších komplikovaných systémov (hra obsahuje takzvaný Redstone, čo je niečo ako elektrina, ale v Minecraftu sa chová ako počítač, takže je tu 0 - vypnuté a 1 - zapnuté ...) alebo proste len prieskumníkov, vďaka novej aktualizácii ( Beta 1.8 - Adventure Update), bude prieskum ďaleko zábavnejšie, pretože sú rozšírené dungeony vo Stronghold (pevnosti), kde sa v každom na konci bude nachádzať Boss (obrovská verzie z niektorých kreatúr - ale až vo verzii 1.9). Všetkým týmto hráčom hru vrelo odporúčam!

GRAFIKA 90%: Retro grafika je síce krásna, ale nemusí sa páčiť každému.

Hrateľnosť 100%: Hrateľnosť je jednoducho nekonečná, k Minecraftu sa stále budete vracať, aby ste dostavali nejakú stavbu alebo si len prezreli novú aktualizáciu.

Vývojárska podpora 95%: Aktualizácie sú veľmi časté a obsahujú veľa noviniek - aktualizácia všeobecne hodnotím veľmi kladne, pookud ste si zaobstarali napríklad GTA IV, tak ste mohli získať v nových verziách hry iba opravy bugov a lepšiu optimalizáciu! Ale v poslednej dobe aktualizácia vývojári veľa odkladajú, tak musím udeliť len 95 percent ...

KOMUNITA 100%: Komunita je úplne skvelá, stále prináša nové skvelé modifikácie, texture packy a vývojári sa o túto komunitu starajú viď. Oficiálna podpora modifikácií v nasledujúcich aktualizáciách, súčasná podpora texture packov alebo implementácia niektorý modifikáciou priamo do hry!

SPOLU 96.25%: Hra je skvelá, síce má ešte nejaké muchy, ale tie budú opravené a ešte k tomu je hra stále v štádiu BETA!